Podsumowanie zebrania sprawozdawczego
W dniu 26 lutego 2017 roku w klubowej Kawiarni odbyło się zebranie sprawozdawcze obecnego Zarządu KS "Soła" za 2016 rok. Stwierdzono, że członków uprawnionych do głosowania na Walnym Zebraniu jest 22, czym potwierdzono iż zebranie jest prawomocne.
Przewodniczącym zebrania został Bartosz Iskierka a protokolantem Tomasz Drabek.
Dokonano wyboru Komisji Skrutacyjnej: Damian Formas, Michał Maksalon, Jan Kojder oraz Komisji Uchwał i Wniosków w następującym składzie: Bogusław Olearczyk, Dawid Pudełko, Bogusław Handzlik.
Następnie, obecny prezes KS "Soła" Marek Wrona, przedstawił sprawozdanie z działalności klubu w którym szczegółowo podsumował zeszły rok.
Po przemówieniu prezesa przyszedł czas na sprawozdanie Komisji Rewizyjnej, po czym Przewodniczący - Józef Fabia złożył wniosek u udzielenie Zarządowi absolutorium. Walne Zebranie jednogłośnie udzieliło absolutorium. Również zatwierdzenie sprawozdania finansowego za zeszły rok było jednogłośne.
Przewodniczący ogłosił dyskusję, w której można było składać wnioski oraz propozycje uchwał:
- uchwała nr 1: przyjęcie protokołu z Zebrania 2016r.,
- uchwała nr 2: udzielenie absolutorium,
- uchwała nr 3: zatwierdzenie sprawozdania finansowego,
- wniosek nr 1: utworzenie boiska treningowego na terenach obok boiska głównego,
- wniosek nr 2: podjęcie wstępnych działań renowacji boiska głównego,
- wniosek nr 3: utworzenie piłkochwytów za bramkami boiska treningowego,
- wniosek nr 4: rozważenie rozszerzenia sekcji sportowych klubu,
- wniosek nr 5: rozreklamować możliwość wynajmu kortu tenisowego dla okolicznych szkółek treningowych oraz osób prywatnych,
- wniosek nr 6: podjęcie działań w celu osiągnięcia dofinansowania z budżetu obywatelskiego,
- wniosek nr 7: ponowienie produkcji kalendarzy klubowych na rok 2018.
________________________________________________
Sprawozdanie Zarządu KS „Soła” Kobiernice za 2016r.
Minął rok działalności Zarządu. Teoretycznie okres sprawozdawczy obejmuje 2016 r. W praktyce należałoby podzielić go na dwie części różne co do długości i treści. Pierwsza część od 01.01.2016r do 06.03.2016r. czyli okres dogorywania „starego” zarządu , po którym zostało 48.000 zł długu( z czego 36.000zł to dług księgowy powstały na skutek księgowania w latach 2014-2015 wydatków , które nie miały pokrycia w przychodach, a 12.000 to zobowiązania gotówkowe wobec wierzycieli za rok 2015 i pierwsze dwa miesiące 2016 roku ). Popsute relacje ze wszystkimi lokalnymi organizacjami wymagały odbudowy Okres ten kończy spektakularna sprzedaż najlepszych zawodników, po zaniżonej wartości, w przeddzień zebrania sprawozdawczo-wyborczego i przekazanie środków na poczet wygenerowanego długu , na który składały się zaległości wobec : Urzędu Gminy, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, BOZPN, dostawców towarów, trenerów, pracowników, księgowych i piłkarzy – w większości za 2015rok. Reasumując w dniu 06.03.2016 Klub był o bez pieniędzy, bez drużyny ale czy bez perspektyw ?
Druga część obejmuje okres od 07.03.2016r do 31.12.2016r. ,w którym podjęto działania mające na celu przywrócenie płynności finansowej, spłatę zobowiązań, poprawę stosunków z lokalnymi organizacjami oraz przygotowanie zdekompletowanej drużyny seniorów do rozgrywek Ligi Okręgowej.
Działania podjęte przez Zarząd,w ciągu pierwszego miesiącafunkcjonowania sprawiły, że sytuacja Klubu przedstawiała się następująco:
a.Przyznana dotacja z Urzędu Gminy ( w kwocie 38000,00 zł ) na program „ŻYJ ZDROWO NA SPORTOWO’’ gdzie dotację można przeznaczyć na bieżącą działalność, a nie na spłatę zaległych zobowiązań.
b.Przyznana dotacja z GKRPA ( w kwocie 5500,00 zł ) na program „Używkom mówimy stanowcze nie” gdzie dotację można przeznaczyć na bieżącą działalność w zakresie sportu dla dzieci i młodzieży .
c.Zwrócono się do Rady Sołeckiej Wsi Kobiernice o środki w wysokości 15000,00 zł na budowę studni głębinowej, wiaty obok placu zabaw , zadaszenie wejścia do budynku oraz wymianę nawierzchni kortu tenisowego.
d.Przygotowano wniosek do Ministerstwa Sportu i Turystyki na dotację w wysokości 10000,00 zł na wspieranie sportu dla dzieci ( sprzęt , obóz sportowy ).
e.Spłacone zadłużenie wobec BOZPN i biura rachunkowego, agencji ochrony, telekomunikacji ,GS oraz częściowo wobec ZUS , US , dostawców towarów do kawiarni, trenerów.
f.Uruchomiono internat oraz CYFRĘ+ (poprzednia figurowała na nazwisko Mika)
g.Dzięki pomocy firm : Wandeks i Instalwodkan - Kołodziejczyk Wiesław zrobiono odwodnienie wokół budynku.
h.Dzięki współpracy z p.Sopiak i Zarządem OSP zabezpieczono obsługę medyczną meczy seniorów ( Drużyna Ratownictwa Medycznego przy OSP)
i.Dzięki współpracy z p. Brzuchański i firmie Fabirzabezpieczono posiłki regeneracyjne i napoje dla wszystkich drużyn.
j.Dzięki firmom p. Garus, p.Ryłko z Porąbki ( księgowość , ubezpieczenia ) , AquaWiert orazMarhan zabezpieczono spłatę najpilniejszych zobowiązań.
k.Dzięki narzędziom z wypożyczalnip. R. Szwajca ul. Sportowa 16 wykonano remont ogrodzenia i wjazdu na boczne boisko.
l.Dzięki pracy p .S Konieczny i B. Kocota zmieniła się szata i treści zawarte na stronach internetowych klubu.
m.Dzięki wsparciu GOK w Porąbce zakupiono sekator spalinowy do obcinania klombów.
n.Dzięki wsparciu p. A. Kania zapewniony transport drużyn na mecze.
Po zapewnieniu w miarę bezpiecznego funkcjonowania klubu od strony finansowej podjęto działania mające na celu zapewnienie drużynom jak najlepszych warunków do rozgrywania meczy i prowadzenia treningów. Ze środków Urzędu Gminy zapewniony były opłaty trenerów, sędziów, opłat do BOZPN , sprzętu oraz transportu na mecze wyjazdowe. Dzięki wsparciu wyżej wymienionych osób, firm i instytucji wszystkie drużyny ukończyły rozgrywki rundy wiosennej bez żadnych przeszkód.
Jeżeli chodzi o wyniki sportowe poszczególnych drużyn w rundzie wiosennej 2016 roku Zarząd ,zdając sobie sprawę z trudności na początku roku, uważa że były zgodne z oczekiwaniami. Drużyna seniorów ,mimo odejścia „armii zaciężnej”,nie poddała się i w wielu meczach wykazała wspaniałą walkę. Spadek z Ligi Okręgowej był wynikiem błędnej polityki poprzedniego Zarządu dlatego tym bardziej należą się słowa pochwały dla tych młodych i „starych” zawodników gdyż podjęli próbę wykonania niemożliwego.
Drużyny młodzieżowe pod okiem kol. Mariusza Wadonia wykazują stały progres swych umiejętności a liczba trenujących daje podstawy do umiarkowanego optymizmu co do przyszłości klubu. Ponadto należy zwrócić uwagę na dużą ilość najmłodszych adeptów piłkarskich, którzy pod nadzorem kol. Jacka Kurzydło i wsparciu rodziców, podnoszą swoje piłkarskie umiejętności.
W okresie letnim Zarząd podjął szereg działań mających na celu poprawę wizerunku klubu jako tego , który promuje sportowy tryb życia wśród mieszkańców Kobiernic organizując, na terenie obiektu przy Sportowej 4, następujące imprezy :
1.Organizacja wspólnie z GOK i Zespołem Szkół w Kobiernicach imprezy z okazji Dnia Dziecka na stadionie KS „SOŁA”.
2.Organizacja wspólnie z OTKKF „Motor” z Andrychowabiwaku z okazji Ogólnopolskiego Spływu Kajakowego „Trzech Zapór” na stadionie KS „SOŁA”.
3.Zorganizowanie uroczystości 70-lecia klubu, z festynem i turniejem piłkarskim
4.Wykonanie , dzięki środkom sołectwa i państwa Iskierka oraz pomocy niematerialnej p. Mirosława Orawczak
i Wodociągów , remontu kortu tenisowego i boiska do siatkówki plażowej .
Działania powyższe pozwoliły na zgromadzenie niezbędnych środków finansowych przed wznowieniem rozgrywek rundy jesiennej sezonu 2016/2017. Do rozgrywek BOZPN zgłoszono trzy drużyny ( seniorzy, juniorzy i trampkarze ) oraz dodatkowo żaków do Kęckiej Ligi Żaków. Ponadto trenują jeszcze kadeci ale oni rozgrywali tylko spotkania sparingowo-towarzyskie.
Cele jakie postawiono poszczególnym drużynom w nadchodzących rozgrywkach to stałe podnoszenie swoich umiejętności, zaangażowanie oraz jak najlepsza frekwencja na treningach i meczach. Jeżeli spełnione będą powyższe warunki o wynik sportowy należy być spokojnym. W tym miejscu zachęcamy do dyskusji w czasie omawiania sprawozdań nad dalszym modelem funkcjonowania drużyn. Czy postawić na jakość szkolenia czy wynik sportowy? Czy wspierać bardziej drużyny młodzieżowe czy seniorów ?
Zarząd stoi na stanowisku , że oceny drużyn za sezon 2016/2017 należy dokonać po jego zakończeniu tj. w czerwcu 2017r.,iemniej jednak trochę więcej oczekiwano po postawie i wynikach drużyny seniorów, którzy powinni , zwłaszcza pod koniec rundy jesiennej , prezentować wyższy poziom.
Pora przejść do najważniejszej kwestii w funkcjonowaniu klubu tj. do spraw finansowych. Z przykrością należy stwierdzić , że ostatnie lata to ciągłe zadłużanie klubu, które nie miało uzasadnienia merytorycznego. Dotacje z Urzędu Gminy na bieżącą działalność sportową ( pokrycie kosztów obsługi trenerów , sędziów, transportu), partycypowanie w kosztach utrzymania obiektu ( energia, woda, ścieki, opał, paliwo ) oraz dochody z kawiarni i biletów w zupełności wystarczają na zabezpieczenie finansowe.
Na dzień dzisiejszy Klub nie ma żadnych zaległości finansowych wobec osób , firm i instytucji ( nie licząc tych, które zawarł ustnie poprzedni Prezes oraz wynikają z bilansu księgowego ). Aby to osiągnąć nie trzeba nic ponad rzetelne i transparentne rozliczanie przychodów i wydatków oraz traktowanie swego członkostwa zgodnie z §10 pkt.4 Statutu tj. szanować majątek powierzony przez Klub czy też z § 18 pkt. 12 Statutu tj. właściwe kierowanie, nadzór i ocena działalności sportowej, administracyjnej oraz gospodarczej Klubu.
Przychody klubu za rok 2016 wyniosły 235866,93 zł ( wobec 156.225,72 zł w 2015r.)z czego :
- 156366,93 zł –przychody związane z działalnością gospodarczą
- 74.500,00 zł – przychody z działalności statutowej
Koszty klubu za rok 2016 wyniosły 224689,61zł ( wobec 165.020,07 zł w 2015 roku ) z czego :
- 79.807,52 zł - koszty realizacji zadań statutowych w tym:
- 14.075,09 zł – koszt sędziów i BOZPN
- 14.256,00 zł – koszty transportu na mecze wyjazdowe
- 36.087,80 zł – koszty zakupu sprzętu sportowego
- 144.882,09 zł – koszty związane z działalnością gospodarczą w tym :
- 71.063,28 zł -zakup towaru w kawiarni
- 23.215,60 zł – opłaty ZUS i US
- 5.642,00 zł – opłaty UG ( podatek, śmieci, koncesja )
- 36.974,97zł - wynagrodzenia
- 8.521,20 zł – koszt obsługi księgowej
Stan środków na dzień 31.12.2016 :
- 151,95 zł – rachunek bankowy ( wobec 52,65 zł na 31.12.2015r.)
- - 32.243,87 zł – środki pieniężne w kasie ( wobec -36.452,36 zł na 31.12.2015r. )
Klub otrzymał od Urzędu Gminy w Porąbce :
- dotację w wysokości – 74.500,00 zł
- pokrycie kosztów utrzymania obiektu -
Oprócz środków finansowych klub otrzymał wsparcie rzeczowe w postaci :
- dresów i strojów sportowych – od firm Alwero , Marhan, IBG Polska, Iskierka
- lamp do kawiarni i biura Zarządu – od firmy Lightnet
- posiłków i napoi – od firm Brzuchański, Fabir i Rajda
- transportu materiałów – od Wodociągów Katowickich
- obsługi medycznej zawodów – od OSP Kobiernice
Jeżeli chodzi o realizację wniosków z Zebrania Sprawozdawczo-Wyborczego z dnia 06.03.2016 r. to przedstawia się ona następująco:
1.Zrealizowano :
a.Renowację nawierzchni kortu tenisowego oraz dodatkowo boiska siatkówki plażowej.
b.Zorganizowano obchody 70-lecia klubu.
c.Wykonano ( Lightnet ) utwardzone podłoże na parkingu wzdłuż ogrodzenia na ul. Sportowej
d.Aktualizacja strony internetowej klubu oraz konta na Facebook’u.
2.Nie zrealizowano :
a.Renowacja nawierzchni głównego boiska
b.Wykonanie studni głębinowej przy bocznym boiski
c.Wykonanie piłkochwytów na bocznym boisku
d.Renowacji ( wymiany ) krzesełek na trybunie
e.Audytu działań Prezesa Klubu p. Mika Sławomira za okres sprawozdawczy 2015 r.
3.Inne działania zrealizowane w 2016 r.
a.zrobiono odwodnienie wokół budynku.
b.remont ogrodzenia i wjazdu na boczne boisko.
c.Wymiana oświetlenia w kawiarni i biurze Zarządu.
d.Zakupiono sekator spalinowy do obcinania klombów.
e.Wykonano remont zaplecza kawiarni.
f.Przygotowano wnioski z zakresu promocji zdrowia oraz kultury fizycznej na rok 2017.
Na zakończenie chcielibyśmy podziękować wszystkim , którzy pomagają Zarządowi w codziennej pracy na rzecz klubu ( wymienieni w treści sprawozdania ) i zwrócić się z apelem do pozostałych, którym leży na sercu dobro sportu w Kobiernicach, o pomoc w realizacji zamierzeń Zarządu.